Ha dizájnról vagy még inkább stílusról beszélünk egyértelműen Olaszország jut eszünkbe. Nem csak az olasz életstílus kapcsán, hanem az olasz formatervezés okán is. A ’70-es évektől kezdődött az a kormányzati döntéseken alapuló gazdasági folyamat, ami az olasz ízlésre építve világszínvonalú rangra emelte az olasz dizájnt. Senki más nem tud a formák, színek anyagok tekintetében olyan tökéletes összhatást teremteni, mint az olaszok. Teszik mindezt játszi könnyedséggel, – legyen szó bármiről – kívülről magától értetődő spontaneitásnak tűnik, a háttérben mégis meghúzódik mindaz a tudás, ami évszázadok alatt a római kultúrából a szépség, a dinamika és az egyensúly ötvözeteként kiforrt.
Amikor egy alkalommal itáliai barátainkat a mára fogalommá vált „Dolce Vitáról” beszélgettünk, meg kellett állapítanunk, hogy a Dolce Vita nem egy fogalom, hanem az, ahogyan mi olaszok élünk.
Amióta Mahlevics megalkotta a „Fehér alapon fehér négyzet” című festményét, nem lehet kérdés, hogy mit „tud” a fehér, – illetve annak végtelen változata a törtfehér. Lehet egy fehér hideg vagy meleg tónusú, felületét tekintve csillogó, selyemfényű vagy éppen matt, erősen vagy kevésbé strukturált, rusztikus. A fehér teret nyit és elgondolkoztat, utat enged a tiszta gondolatoknak.
A Pierro Lissoni által alapított Lissoni & Partners cég milánói és New York-i irodákkal rendelkezik, és harminc éves múltra tekint vissza az építészet, belsőépítészet, termék- és grafikai tervezés területén. Lissoni olyan stíluskódot és vizuális identitást hozott létre, amely egyértelműen és azonnal felismerhető. Munkáit a szigorúság és az egyszerűség érzése ihlette, a részletekre való odafigyelés, koherencia és elegancia jellemzi,- különös tekintettel az arányokra és a harmóniára.
Piero Lissoni és a Kerakoll kollaborációjából született meg az a falfesték család, amely minden tulajdonsága tekintetében megfelel a megrendelőim elvárásának. Öko- kompatibilis, antiallergén, egészséges, ugyanakkor struktúráját, színpalettáját tekintve változatos lehetőségeket kínál.
Nézzétek csak meg a Dolce Buratat. Az eredmény magáért beszél. Célunk az volt, hogy átadjunk valamennyit abból az életérzésből, amikor Milánó vagy Róma elegáns utcáit járva betérünk egy-egy üzletbe. Szerettük volna a design eszközeivel kiragadni a hozzánk betérőt a szürke hétköznapokból, és egy varázsütéssel egy hamisítatlanul olasz élethelyzetbe átemelni.
Szerintem sikerült, nézzétek meg, érdemes. Remélem érzitek majd ti is, ha egy szeles- esős napon benyitsz az üzletbe és bezárod magad mögött az ajtót odabent megérezd a nagy, terített családi asztal, a kék ég, a napfény és az életigenlés Itáliáját.
Mára ennyi, de ha rám hallgattok, az otthonotokban is kipróbáljátok ezt a festéket.